piątek, 5 lutego 2021

Zagapiłam się

Przyjechałam na miesięczny urlop do PL i zostałam. Od ponad roku odkrywam na nowo ojczyznę polszczyznę w samym centrum naszego pięknego kraju. Spostrzeżenia mam następujące:

- biurokracja nie zniknęła (może nawet jest bardziej wypasiona)

- ludzie bardziej smutni (po oczach widać)

- życzliwości wśród rodaków jak na lekarstwo.

Zawirowania osobisto-zdrowotne były, minęły, słońce czasem świeci, choć dziś akurat pada deszcz. Lenistwo rozhulało się na potęgę, ale zanim osiągnęło aktualny stan, przepedałowałam koreańskie 643 km po polskich drogach, w takim samym czasie jak w roku poprzedzającym. Korea musi zaczekać na lepsze czasy.

Smakuje różności i dawniej atrakcyjne potrawy dziś mniej smakują, ale nowe wynalazki kulinarne są pierwsza klasa. Ciastko ponczowe, w-zetka czy ptyś jakoś przybladły. Dobrze, odzwyczaję się od cukru. 

Jesienią podjęłam próbę ponownego nauczenia się pływać, ale dzięki szalejącej koronie baseny zamknięto. Jak u się doskonalić? Pływanie na sucho mi nie idzie!

Najcenniejszy jest czas z bliskimi i przyjaciółmi, reszta się nie liczy!

8 komentarzy:

  1. Jak milo Cie widziec! :)
    Smaki i gusty nam sie zmieniaja w naszych nowych ojczyznach,chociaz ostatnio marzy mi sie prawdziwy paczek z lukrem...
    Sciskam serdecznie :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Melduje sie na posterunku!
      Smaki wiem, zmieniaja sie; np.: zdecydowanie lepiej toleruje chilli niz moje dziewczyny, ktore na co dzien papryczki nie uzywaja.
      Paczki osiagnely chorendalne ceny! W glowie sie nie miesci! ale na tlusty czwartek nie odmowie sobie:)

      Usuń
  2. a właśnie weszłam żeby zapytać gdzie się podziałaś...
    Odzywaj się!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiesz, u mnie ostatnio prokrastynacja bardzo upierdliwa sie zrobila. Ale nowy rok przyniosl poprawe!
    Musze sie tylko powstrzymywac od czytania polskich wiadomosci, bo zle wplywaja na psychike...

    OdpowiedzUsuń

Zagapiłam się

Przyjechałam na miesięczny urlop do PL i zostałam. Od ponad roku odkrywam na nowo ojczyznę polszczyznę w samym centrum naszego pięknego kraj...