niedziela, 22 grudnia 2019

Tydzień pod znakiem gejszy


Opad śniegu zamienił ulice i chodniki w lodowisko. O ile ulice zostały uprzątniete, zwały śniegowo-lodowe zawaliły chodniki. Nawet chodniki w centrum miasta pokryte są grubą, świecącą warstwą lodu. Tubylcy opracowali rozne techniki poruszania sie: na gejsze, czyli drobnymi kroczkami do przodu, na luzaka, czyli nos w telefon i nic mnie nie obchodzi, na slizgawce, czyli krokiem slizgo-posuwistym. Tym ostatnim stylem, nawet kilkoro staruszków próbowało, z całkiem sporym sukcesem wracać z zakupami do domu.
W piatek w samo południe zakończyłam projekcik a tym samym prace w tym roku, jeszcze tylko zawalające podłogę papierzyska powinnam uporządkowac.
Własciciel posesji postanowił zwinąc dywan z zewnetrznych schodów, teraz ze śmiecią w oczach schodzę i wchodzę, bo marmur jest bardzo lodowy. Nie wiem dlaczego nie zastosują tego samego środka, którym posypują ulice, który z resztą lubię, bo szybko rozpuszcza lód, nie zamarza ponownie, oraz nie brudzi butów jak stosowana powszechnie w Polsce sól. Tu dygresja dla mojej siostry: zelówek nie rozpuszcza! Czyli same plusy!
Tym, którzy ochodzą świeta oraz każemu, kto tu zagląda, życzę zdrowia, spokoju, dobrego czasu z dobrymi ludzmi.

6 komentarzy:

  1. Mam klinkier przy wejściu do domu, z tym że sama go chciałam. Że nikt mnie wtedy w łeb nie stuknął 😪 co roku go przeklinam i w końcu trzeba go będzie skuć.
    U Ciebie zima pełną gębą,trochę zazdroszczę, ale chyba więcej współczuję.
    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klinkier - brzmi ladnie i na pewno pieknie sie prezentuje:)

      Zime chetnie oddam w dobre rece!

      Usuń
  2. O jak pięknie u Ciebie! A więc do Ciebie Mikołaj na sankach dotrze na pewno!
    Życzę Ci spokojnych ale też radosnych Świąt, a w Nowym Roku kolejnych odkryć kulinarnych, podróżniczych, wyznaniowych... Wiele powodów do radości, sporo miłości, przyjaźni, zdrowia i szczęścia! Dołączam świąteczne buziaki ze spowitej mgłą Polski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje, znowu jest bialo!
      Mikolaj chylkiem, ominal mnie, bo chyba lodu nie lubi. Nie bede utyskiwac, bo tez nie lubie chodzic po lodowisku, a reniferom nogi by sie rozjezdly i jescze jakis zlaman by sie biedaki dorobily, te renifery.

      Usuń
  3. U nas też pełno narzekań. Ze ciepło, że śniegu nie ma. Masz taką przewagę, że jak jest śnieg, to świat wydaje się czyściejszy i lepszy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bylo bialo, potem slisko, teraz jest bialo po raz kolejny po wczorajszym wieczornym opadzie. Tu mialo nie padac - tak donosili tubylcy.
      -16 wymrozi bakterie i wirusy, choc tyle dobrego:)

      Usuń

Zagapiłam się

Przyjechałam na miesięczny urlop do PL i zostałam. Od ponad roku odkrywam na nowo ojczyznę polszczyznę w samym centrum naszego pięknego kraj...